1/1

De Gorges de la Nesque via Monieux, 8,3km

(Départ/Arrivée, zie kaart D/A) Neem de geasfalteerde weg die noord-noordoost gaat richting het dorp Monieux, gemarkeerd Geel en Oranje.

Aangekomen op de D942, steekt u deze over en neemt u de straat die recht naar de overblijfselen van het kasteel gaat.

(1) Neem op de volgende kruising links de Rue Pré d'Estève die de richting van GR9 aangeeft. Zeer snel maakt het asfalt plaats voor een klein pad dat langs een huis aan de rechterkant loopt (een groot kruisbeeld siert de gevel). Het pad komt samen met de GR9, gemarkeerd met rood en wit, en loopt rechtdoor op de berghelling met uitzicht op het meer.

(2) Sla linksaf bij de wegwijzer van de route de Chapel. Bij de volgende kruising leidt het pad naar twee bredere paden, ga links verder en kom zeer snel op de weg (D942).

(3) Steek deze over en begin de afdaling in de kloof naar de Saint-Michel-kapel. Een bord waarschuwt voor gevaar omdat er overhangende kliffen zijn, maar als u zich niet van het pad verwijdert, is er niets te vrezen.

(4) Aangekomen bij de Saint-Michel-kapel, net daarna, steekt u de Nesque over richting Saint-Hubert en La Peisse (dit doorkruisen kan moeilijk zijn na zware regenval). Het pad gaat omhoog op de linkeroever onder overhangende kliffen en biedt vervolgens een prachtig uitzicht op de hoger gelegen doorgangen op het balkon. Ga op het kruispunt linksaf (verlaat het pad dat naar rechts gaat). Neem de ​​T-splitsing bij het bord La Peisse.

(5) Verlaat de GR en sla linksaf richting Monieux en Font de Jean, de bewegwijzering wordt geel en oranje.

(6) Neem op de kruising "Font de Jean", de linkerstrook richting Lac du Bourget.

Het einde van het pad is makkelijk en loopt vervolgens langs de Nesque om het meer en de parking van vertrek (D / A) te bereiken.